3DUBU is a working team of the University of Burgos formed by
ProfessorsResearchersStudents  

3DUBU is a working team of the University of Burgos formed by teachers, researchers and students of the University of Burgos.

Our main objective is research: we look for technical and technological solutions to find the best options for dissemination through new technologies.

Andrés Bustillo Iglesias - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Andrés Bustillo

Profesor titular del Área de Lenguajes y Sistemas Informáticos del Departamento de Ingeniería Informática de la Universidad de Burgos
Lena Saladina Iglesias - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Lena Saladina Iglesias Rouco

Profesora catedrática en el Departamento de Ciencias Históricas y Geografía de la Universidad de Burgos
Mario Alaguero Rodríguez - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Mario Alaguero

Profesor del Área de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad de Burgos.
David Checa Cruz - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

David Checa

Profesor Permanente Laboral del Área de Lenguajes y Sistemas Informáticos del Departamento de Ingeniería Informática de la Universidad de Burgos
kim

Kim Martínez

Profesor del Área de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad de Burgos.
henar

Henar Guillén

Doctoranda en Humanidades y Comunicación en la Universidad de Burgos.
ines

Inés Miguel Alonso

Doctoranda en Humanidades y Comunicación en la Universidad de Burgos.
Bruno Rodríguez García - 3DUBU Reconstrucción virtual de patrimonio

Bruno Rodríguez García

Doctoranda en Humanidades y Comunicación en la Universidad de Burgos.
David Serrano Fernández - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

David Serrano

Profesor del Área de Lenguajes y Sistemas Informáticos del Departamento de Ingeniería Informática de la Universidad de Burgos. Artista generalista 3D, VFX y motion graphics.
Samuel Arias Tejedor - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Samuel Arias Tejedor

Técnico especialista en enviroment, renderizado y programación.
Adán Ruiz Román - Reconstrucción virtual de patrimonio, historiador en 3DUBU

Adán Ruiz Román

Historiador. Doctorando en Humanidades en la Universidad de Burgos

Other researchers and students collaborate with us on a regular basis.

Silvia Arribas Alonso - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Silvia Arribas Alonso

Doctora en Humanidades y Comunicación. Especialista en Gestión cultural, Patrimonio y Didáctica
Jose Manuel Sáiz Diez - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

José Manuel Sáiz Diez

Profesor en el área de Lenguajes y Sistemas Informáticos.
Gonzalo Andrés López - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Gonzalo Andrés López

Profesor del Área de Geografía de la Universidad de Burgos.
Javier Mateos Luis - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Javier Mateos

Especialista en modelado 3D, postproducción de vídeo, etalonaje, modelado 3D y texturizado.
Fernando Muñoz Villarejo - Reconstrucción virtual de patrimonio en 3DUBU

Fernando Muñoz Villarejo

Arqueólogo en Miscelánea Patrimonio
3DUBU Equipo de reconstrucción virtual de patrimonio

Han colaborado...

Lydia Ramón Pérez, Blanca Guinea Ochaíta, Ana Mª Peña Varó, Ángel Núñez Ramos, Sara Martínez López, Miguel Martínez Ojeda, Susana Pascual Markinez, Guillermo Puente Valero, Jose Alfonso Pardo Beebop y Diego Barbadillo.
Todos ellos han colaborado en algunos de los proyectos publicados en esta web.

 

Our academic publications:

  • 2022

    - Guillen-Sanz, H., Rodríguez-Garcia, B., Martinez, K., & Manzanares, M. C. S. (2022). A Virtual Reality Serious Game for Children with Dyslexia: DixGame. In International Conference on Extended Reality (pp. 34-43). Springer, Cham.

    - Rodriguez-Garcia, B., Alaguero, M., Guillen-Sanz, H., & Miguel-Alonso, I. (2022). Comparing the Impact of Low-Cost 360° Cultural Heritage Videos Displayed in 2D Screens Versus Virtual Reality Headsets. In International Conference on Extended Reality (pp. 391-404). Springer, Cham.

    - Checa, D., Miguel-Alonso, I., Guillen-Sanz, H., & Bustillo, A. (2022). Collaborative Virtual Reality Environment for Training Load Movement with Overhead Bridge Cranes. In International Conference on Extended Reality (pp. 121-129). Springer, Cham.
    ISO 690

    - Alvarado-Hernandez, A. I., Checa, D., Osornio-Rios, R. A., Bustillo, A., & Antonino-Daviu, J. A. (2022, September). Design and Development of Virtual Reality Application Based on Infrared Thermography for the Detection of Multiple Faults in Kinematic Chains. In 2022 International Conference on Electrical Machines (ICEM) (pp. 1569-1575). IEEE.

    - Miguel-Alonso, I., Rodriguez-Garcia, B., Checa, D., & De Paolis, L. T. (2022). Developing a Tutorial for Improving Usability and User Skills in an Immersive Virtual Reality Experience. In International Conference on Extended Reality (pp. 63-78). Springer, Cham.

    - Guillen-Sanz, H., Rodríguez-Garcia, B., Martinez, K., & Manzanares, M. C. S. (2022). A Virtual Reality Serious Game for Children with Dyslexia: DixGame. In International Conference on Extended Reality (pp. 34-43). Springer, Cham.

    - Checa, D., Saucedo-Dorantes, J. J., Osornio-Rios, R. A., Antonino-Daviu, J. A., & Bustillo, A. (2022). Virtual Reality Training Application for the Condition-Based Maintenance of Induction Motors. Applied Sciences, 12(1), 414. http://doi.org/10.3390/app12010414

    - Checa, D., Urbikain, G., Beranoagirre, A., Bustillo, A., & López de Lacalle, L. N. (2022). Using Machine-Learning techniques and Virtual Reality to design cutting tools for energy optimization in milling operations. International Journal of Computer Integrated Manufacturing, 1-21. http://doi.org/10.1080/0951192X.2022.2027020

    2021

    - Checa, D., Miguel-Alonso, I. & Bustillo, A. Immersive virtual-reality computer-assembly serious game to enhance autonomous learning. Virtual Reality (2021). http://doi.org/10.1007/s10055-021-00607-1

    - Checa, D., Martinez, K., Osornio-Rios, R., Bustillo, A.. (2021). VIRTUAL REALITY OPPORTUNITIES IN THE REDUCTION OF OCCUPATIONAL HAZARDS IN INDUSTRY 4.0. DYNA, 96(6). 620-626. http://doi.org/10.6036/10241

    - Checa, D., Bustillo, A., Saucedo-Dorantes, J. J., Osornio-Rios, R. A., & Cruz-Albarran, I. A. (2021, October). Virtual reality-based tool applied in the teaching and training of condition-based maintenance in induction motors. In IECON 2021–47th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society (pp. 1-6). IEEE.

    - López, G. A., & Cruz, D. C. (2021). Experiences of Knowledge Transfer on Industrial Heritage Using Games, Storytelling, and New Technologies: “A History of Enterprises”. Journal on Computing and Cultural Heritage (JOCCH), 14(2), 1-26. http://doi.org/10.1145/3424951

    2020

    - Martinez, K., Menéndez-Menéndez, M. I., & Bustillo, A. (2020, September). Considering User Experience Parameters in the Evaluation of VR Serious Games. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 186-193). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-030-58465-8_14

    - Checa, D., Gatto, C., Cisternino, D., De Paolis, L. T., & Bustillo, A. (2020, September). A Framework for Educational and Training Immersive Virtual Reality Experiences. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 220-228). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-030-58468-9_17

    - Checa, D., & Bustillo, A. (2020). Advantages and limits of virtual reality in learning processes: Briviesca in the fifteenth century. virtual reality, 24(1), 151-161. http://doi.org/10.1007/s10055-019-00389-7

    - Checa, D., & Bustillo, A. (2020). A review of immersive virtual reality serious games to enhance learning and training. Multimedia Tools and Applications, 79(9), 5501-5527. http://doi.org/10.1007/s11042-019-08348-9

    2019

    - Checa, D., Ramon, L., & Bustillo, A. (2019, June). Virtual Reality Travel Training Simulator for People with Intellectual Disabilities. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 385-393). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-030-25965-5_29

    - Sáiz-Manzanares, M. C., Yañez, M. Z., Rodríguez-Arribas, S., & Iglesias, A. B. (2019). DESIGN OF A SMARTART CLASSROOM IN ART HISTORY: A LEARNING EXPERIENCE WITH SELF-REGULATED SERIOUS GAMES. In INTED2019 Proceedings (pp. 1998-2006). IATED.

    2017

    - Alaguero, M., Checa, D., & Bustillo, A. (2017, June). Measuring the impact of low-cost short-term virtual reality on the user experience. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 320-336). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-319-60922-5_26

    - Checa, D., Alaguero, M., & Bustillo, A. (2017, June). Industrial heritage seen through the lens of a virtual reality experience. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 116-130). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-319-60922-5_9

    2016

    - Guinea, B., Alaguero, M., Melgosa, F., & Bustillo, A. (2016, June). Using a short video animation to assist with the diagnosis of sleep disorders in young children. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 13-29). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-319-40651-0_2

    - Checa, D., Alaguero, M., Arnaiz, M. A., & Bustillo, A. (2016, June). Briviesca in the 15 th c.: a virtual reality environment for teaching purposes. In International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality and Computer Graphics (pp. 126-138). Springer, Cham. http://doi.org/10.1007/978-3-319-40651-0_11

    2015

    - Bustillo, A., Alaguero, M., Miguel, I., Saiz, J. M., & Iglesias, L. S. (2015). A flexible platform for the creation of 3D semi-immersive environments to teach Cultural Heritage. Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 2(4), 248-259. http://doi.org/10.1016/j.daach.2015.11.002

     

Nuestras Instalaciones

3DUBU Equipo de reconstrucción virtual de patrimonio en Digiubu.

We are located in DIGIUBU, the multimedia content center of the University of Burgos.

 
10

Estaciones de Trabajo

1

CAVE

10

Oculus Rift

5

Htc Vive Pro eye